Маркетинг


Кратък наръчник за организиране на фермерски пазари

Среща с ръцете, от чиито труд са дошли доматите, пащърнака, ябълките – всички продукти на трапезата ти. Ръцете, които са направили сиренето, грижили са се за пчелите и са донесли меда за подслаждане на чая. Такива срещи са вълнуващи и е чудесно, че повече хора могат да им се радват. […]


Наръчник за успешна facebook комуникация

  Всички български потребители искат да се хранят здравословно и над 3 милиона от тях ежедневно са във Facebook. Естествено, вече много ферми, заведения и магазини за добра храна присъстват в най-голямата световна социална мрежа, но може да има много повече. Тези, които вече са там, могат да подобрят страниците […]


Защо и как да избягваме пластмасовите опаковки

Този наръчник ще те накара да се замислиш защо фермерите и занаятчиите на храни трябва да избягват пластмасовите опаковки и ще ти предложи полезни съвети и решения. Част 1: Защо фермерите и занаятчиите на храни трябва да избягват пластмасовите опаковки   Част 2: Решения без пластмаса Пластмасата: удобна, лека, евтина, практична […]


Малък, но могъщ

Как да убедите потребителите в качеството на своите продукти – “Малък, но могъщ” 7

  Като производител на занаятчийски храни и напитки вероятно си мислите, че качеството е първото нещо, с което да изпъкнете сред масовите продукти на по-големите си конкуренти. За съжаление то не винаги е толкова очевидно за вашите клиенти, колкото за вас самите. Причината е в това, че много хора са […]


Защо е важно да познавате отблизо своите клиенти – “Малък, но могъщ” 6

  Един от най-мощните инструменти за малките производители на храни и напитки е комуникацията лице в лице с техните потребители. Независимо дали това става през фермерските пазари, с продажбите на кулинарни фестивали, директно от фермата, или чрез участие в дегустации, вие имате безценната възможност за директен контакт с вашите клиенти.Използвайте […]

Малък, но могъщ

Малък, но могъщ

Произходът на храните като пазарно предимство – “Малък, но могъщ” 4

  Произходът на храните и напитките вече е утвърден фактор (наред с вкуса, качеството, здравословните ползи, удобството и т. н.), който влияе върху избора за покупка. Потребителите все повече търсят информация за произхода заради нарастващата им загриженост по отношение на консервантите и добавките в продуктите, загубата на хранителна стойност при […]


Бъдете компетентен експерт по своите продукти – “Малък, но могъщ” 5

  Не подценявайте ролята на експертността си за своите продукти. Вие имате живото познание за храните и напитките, които произвеждате, както и разбиране за тяхното позициониране, независимо дали осъществявате маркетинг или контактувате с потребителите. В една голяма компания с много служители ситуацията е твърде различна. На маркетинговия служител, който трябва […]

Малък, но могъщ

Малък, но могъщ

Как да бъдем гъвкави в бизнеса със занаятчийски храни – “Малък, но могъщ” 3

  Ключово предимство на собствениците на малки бизнеси в земеделието и храните е гъвкавостта – да си способен да действаш бързо, да правиш значителни промени в продуктите си и цялостния си бизнес модел. Тук е лесно да си представим метафори – приемете, че големите играчи са товарни кораби, на които […]


Как да изградите марка със своя идентичност – “Малък, но могъщ” 2

  Има няколко начина занаятчийските храни и напитки да се откроят и изпъкнат сред продуктите на по-големите конкуренти. В центъра на всичко е ролята на вашата марка с изградена своя идентичност. Потребителите инстинктивно искат да се ангажират с марката, която стои зад храните и напитките, на които се наслаждават. Вашият […]

Малък, но могъщ

Малък, но могъщ

Разкажете историята си – „Малък, но могъщ“ 1

В тази първа част от моята поредица статии „Малък, но могъщ” ще ви убедя, че разказвайки вашата историята, ще позволите на автентичността ви като малък бизнес или занаят да засвети наистина ярко. Вълнуващите човешки истории са опората на популярните медии. Те, както и снимките на котки, които заспиват в забавни […]