Разкажете историята си – „Малък, но могъщ“ 1


Малък, но могъщ

В тази първа част от моята поредица статии „Малък, но могъщ” ще ви убедя, че разказвайки вашата историята, ще позволите на автентичността ви като малък бизнес или занаят да засвети наистина ярко.

Вълнуващите човешки истории са опората на популярните медии. Те, както и снимките на котки, които заспиват в забавни пози. Това е, хора, интересните човешки истории продават вестници и списания, карат те да губиш часове наред онлайн …

Големите марки с наследство могат действително да ви разкажат някои прекрасни истории. Така например Голямата Компания ООД* дължи много на своя основател, който през 1864 г. е трябвало да заложи палтото на майка си, за да купи последната пружина за патентованата му парна машина за месене, и останалото, както казват хората, е история! Проблемът с този вид истории на марката обаче е, че те забиват в миналото. Въпреки топлината и носталгията, която носят, за големите марки е трудно да направят мост към настоящото, за да спечелят потребителите.

За много модерни брандове често пъти е затруднение да пресъздадат историята на основателя си, така че да остане правдоподобна на променения вече бизнес модел – не може да има сеизмично разминаване между старта на бизнеса и настоящата действителност. Така например вижте Innocent – „глътката свеж въздух” пресни фрешове и смутита, които днес над 90% са собственост на мултинационалния гигант за синтетични напитки Coca-Cola.

Като микро бизнеси – занаятчии, подгответе се да бъдете герои на собствената си история на марката. Бъдете пределно ясни в поставянето на всички онези човешки въпроси, от които хората се интересуват, като например: Защо започнахте този бизнес? Какво по-специално ви насочи към хлебарството / приготвянето на домашни сладка / фермерството? Какво ви завладява и ви връща в кухнята всеки ден? Какво ви вдъхновява? Какво ви разочарова? Да не забравяме и историческите моменти – настъпвали ли са ситуации на силна драма, когато сякаш обстоятелствата са заговорничали срещу вас, моменти на просветление или пък мисли, които са ви тормозели дни и нощи докато просто не сте взели нещата във свои ръце?

Вашата история все още не е приключила. Не забравяйте да подхвърляте “жокери” за продължението ѝ – вашата аудитория е изпълнена със загриженост как се движат нещата около вас. Може би тя дори ще се почувства част от вашата история. Яко, а?!

В следващата част от моята поредица “Малък, но могъщ” ще разгледаме друг начин за малките бизнеси в земеделието и храните да блестят по-ярко от големите им конкуренти – вашата автентична персоналност.


* Фиктивно име на компания – само с илюстративна цел

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.