Разнообразие от автентични български сирена ще има в обновените отдели за млечни продукти на МЕТРО България


  • 20 вида сирене, кашкавал и мляко по програмата „Отгледано с грижа в България“, селектирани от Млечния борд на МЕТРО, връщат автентичния вкус на българските млечни продукти на трапезата
  • Над 200 нови предложения от България, Балканите и Европа и общо 3000 артикула ще могат да бъдат намерени в магазините на МЕТРО

МЕТРО ще предлага 20 уникални български млечни продукти – кашкавал, сирене и мляко по програмата „Отгледано с грижа в България“ в обновените млечни отдели на своите магазини. Министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов и Атила Йенисен, главен изпълнителен директор МЕТРО България откриха официално обновения млечен отдел на компанията в София.

Мандрите „Пастир“ и „Лесидрен“, селектирани от компанията в проекта „Бъдеще за автентичните млечни продукти“ ще бъдат национален доставчик на МЕТРО.  Техни продукти като овче, козе, биволско, краве сирене, кашкавал, кисело мляко и сметана ще носят знака „Отгледано с грижа в България“ и ще могат да бъдат намерени във всички магазини на МЕТРО. Освен национални партньори, МЕТРО България селектира и мандри, които ще осигуряват автентични млечни продукти на локално ниво. Такива партньори за Пловдив са мандра „Строево“, а за София – „Булгара“ Благоевград и други.

Новостите в млечните отдели на всички МЕТРО магазини в България включват и широк асортимент от италиански, френски, балкански и други европейски сирена. Те ще бъдат представени и разделени по произход, за да улеснят максимално клиентите при търсенето и избора на продукти. Асортиментът на МЕТРО България вече предлага близо 3000 млечни продукта, като над 200 от тях ще бъдат нови предложения. Чрез тази селекция, МЕТРО България гарантира широк асортимент, автентичен български вкус и постоянно високо качество на най-добри цени.

„Млечните продукти са много важни за България и тяхната консумация е традиция за българите.“, каза Атила Йенисен. „Сиренето и киселото мляко са в основата на тази традиция, а България пази много други такива съкровища, произвеждани от малките мандри в цялата страна. МЕТРО си поставя за цел да въведе тези продукти в своята асортимент по програмата „Отгледано с грижа в България“.

Атила Йенисен допълни, че МЕТРО изгражда програмата си „Отгледано с грижа в България“ като си поставя три основни цели – да подпомогне навлизането на автентични български продукти на пазара, да предложи широк асортимент на професионалните си клиенти, както и да им осигури много добро съотношение между цена и качество, за да ги подкрепи в успеха на техния бизнес. Атила Йенисен благодари на министерството на земеделието за отличното партньорство и подкрепа в реализацията на програмата.

Министър Порожанов определи като изключителна възможността продукция с автентичен и традиционен вкус да достига до българските потребители през магазините на МЕТРО.

„В България е много трудно да си пионер на нещо. Благодаря обаче на МЕТРО, че са пионери в работата на големи вериги с малки и средни производители и фермери.“, каза най-популярният български професионален готвач Андре Токев. „Селекцията от локални фермерски продукти, която МЕТРО предлага, дава възможност на нашите ресторанти да поддържат високо ниво. Именно локалните продукти са това което превръща един ресторант в гурме ресторант.“

 

Специален Млечен борд, воден от шеф Андре Токев селектира новият асортимент на МЕТРО

Продуктите и производителите от новия български асортимент бяха селектирани от Млечен борд, състоящ се от известни професионални готвачи, университетски преподаватели, представители на отдел „Качество“ и отдел „Млечни“ на МЕТРО България. Те избраха продуктите, които са вече част от новия млечен асортимент на “Отгледано с грижа в България”. Шеф Андре Токев, президент на „Bocuse d’Or“ България, доц. д-р. Галин Иванов, преподавател в Университета по хранителни технологии, председателят на Българска асоциация на професионалните готвачи Андрей Стоилов участваха при избора на асортимента, който да отговоря на нуждите на клиентите за качество, автентичност и вкус на българските продукти. 

През пролетта на 2018, МЕТРО България стартира набирането на български млекопроизводители и мандри по програма „Бъдеще за автентичните млечни продукти“. Програмата цели да популяризира българските млечни храни, произведени по традиционен начин. МЕТРО предлага реализация на избраните уникални млечни продукти, тяхната популяризация, както и бъдещо сътрудничество за износ в Европейския съюз. „Българските млечни продукти са кулинарната емблема на България. МЕТРО си поставя за цел да ги върне на трапезата във всеки български дом, както и да ги предложи, чрез професионалните си клиенти от туристическия бранш, на чужедстранните гости в зимните и летни курорти на страната.“, е позицията на компанията.

Фондация LocalFood.bg и Slow Food в България са партньор на програмата „Отгледано с грижа в България“.

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.